Gezamenlijke kerkdienst meer dan de moeite waard : “Horen en doen, daartoe zijn we geroepen”

Op zondag 28 juli hadden we in de Zweelerkerk een gezamenlijke kerkdienst met de PKN Aalden.

Ds. Wina Hordijk was onze voorganger. De moeite waard om deze dienst nog even terug te luisteren. Ook om het zingen in een volle kerk te horen begeleid door onze organist Cees Roubos.

Eén korte samenvatting van haar dienst:

We lazen uit Spreuken het Loflied op de sterke vrouw, altijd bezig, sterk en liefdevol.  Lucas schreef over de ijverige Martha en de luisterende Maria. Martha klaagt dat zij met alle bezoek over de vloer alles moet doen, terwijl Maria maar blijft zitten.

Kent Martha Jezus’ boodschap al? Martha moet leren soms te rusten, maar dat kan alleen als anderen haar werk overnemen. Maria moet leren te doen, na het horen. Beide vrouwen doen ertoe, zegt Jezus, het werk van handen en van het hoofd zijn beide van belang.

Dat geldt voor ons allemaal, zeker ook in de kerk! Horen en doen, daartoe zijn we geroepen.