Kerkdienst zondag 28 april 2024 afgesloten met het Wilhelmus…

Vandaag hadden we het genoegen ds. Sulimma als voorganger te hebben van onze kerkdienst.

Vanuit de lezing Psalm 98 en Marcus 2: 1-12 (de verlamde man die bij Jezus wordt gebracht), ging hij in op de huidige problematiek van jongeren die hij tegenkomt op zijn werk. Het verschil tussen vastlopen en verdergaan en hoe je dit kunt overbruggen.

Ds. Sulimma gaf 3 handvatten:

1. Durven vragen. Niet alleen vanuit degene die hulp nodig heeft, maar ook vanuit een naaste of vriend die durft te vragen of er geholpen kan worden.
  2. Een gat in de dag maken. Weten dat je leeft onder een open hemel.
  3. Vergeven en je laten vergeven.

De huidige samenleving is erg prestatiegericht. Het succes wordt gezien als een eigen verdienste en bij falen is het de eigen schuld ipv dat je ook gewoon geluk kunt hebben of gewoon pech. Belangrijk is dat mensen zich bevrijd voelen van hun schuldgevoel als ze bij pech het idee hebben te falen.

De kerk zat vrij vol, fantastisch weer zoveel aanwezigen. Iedereen hartelijk bedankt voor het deelnemen aan deze dienst. Na de dienst gezellig koffie gedronken met elkaar.

Nieuwsgierig geworden? De dienst is te beluisteren via onze website Zweelerkerk.nl

Na afloop op verzoek van een aanwezige tijdens de koffie het Wilhelmus gezongen. Hoe leuk is dat?  Cees Roubos kroop weer even achter het orgel en iedereen zong spontaan mee. Dat kan toch alleen bij ons in de Zweelerkerk.

Fijne week en wellicht tot een volgende kerkdienst.

Vriendelijke groeten,