‘Judica, doe mij recht’

Vandaag hadden we het genoegen ds. Pley-Inia als voorganger te hebben. Het is de vijfde zondag op weg naar Pasen, genaamd ‘Judica, doe mij recht.’

Ze verzorgde een mooie samengestelde liturgie en een fantastische en originele preek waarin verhalen uit het verleden werden vertaald naar zaken, waar mensen mee bezig zijn en van waarde zijn in de huidige tijd.

Daarnaast werd in samenspel met organist Cees Roubos en Luit Kamphuis op dwarsfluit muziek ter gehore gebracht van Bach ‘Jesu joy of man’s desiring’, van Mozart ‘Adagio’ en van E.Elgar ‘Nimrod variaties’.

Van Cees weten we dat hij prachtig kan orgelspelen, van Luit weten we dat nu ook. Maar een half uur gezamenlijk oefenen door hun vooraf en dan deze kwaliteit neerzetten is bizar goed. Luit Kamphuis is bezig met een vooropleiding voor het conservatorium. Iemand met zoveel talent, daar gaan we meer van horen.

De kerk was goed gevuld, sfeer was fijn met elkaar. Iedereen die een bijdrage heeft geleverd om deze bijeenkomst zo plezierig te maken heel hartelijk bedankt. Kan alleen maar aanbevelen om het even te beluisteren via de hiervoor bestemde link op de website.

Namens de kerkenraad een plezierige dag toegewenst.