Zaterdag 9 december (20.00 uur) in kerkje van Zweeloo: Brúúnsma “Aans as Aans”

Brúúnsma speelt op zaterdag 9 december a.s. in het kerkje van Zweeloo Drentstalige liedjes – oud en nieuw materiaal – in een zo akoestisch mogelijke setting.

“Aans as Aans”
Omdat het de afgelopen jaren vooral méér en méér was: een groter geluid en meer volume. Zeker nodig en ook vooral erg leuk. Voor feesten en festivals. Maar nu vooral vanuit de wens om bestaande en nieuwe liedjes kleiner en meer kwetsbaar en ‘zachter’ te spelen. Daarom deze éénmalige ‘unplugged’ voorstelling.

Versterker
De klanken uit Douwe’s elektrische gitaren en dus versterker zijn onontbeerlijk . Daarom zal ook Thomas zijn contrabas en fretloze bas tijdens het optreden een tikkeltje moeten versterken.

En Theo een stekker en wat stroom nodig hebben voor een rauwe Rhodes sound.  Maar kan Chris de zoete klanken van zijn mondharmonica rustig aan de akoestiek van de kerk toevertrouwen. En wellicht is de opdracht voor HarJan wel het lastigst. Zonder trommels, maar met percussie instrumenten de ritmische schilderachtige omlijsting maken.
Een verstilde muzikale omlijsting………
in het ‘Van Gogh’ jaar
in ‘zijn’ kerkje van Sweel.

Dat zijn ‘sterrennacht’ pracht maar vol aan de hemel mag staan op 9 december. Zoals ‘Van Gogh’ haar bedoelde ‘Starry Starry Night’

De nadruk zal dus liggen op zoveel mogelijk akoestisch geluid. Waarbij bestaand en nieuw werk op een andere manier gespeeld zal worden met veranderende klanken en instrumenten

Aans as Aans…….vanaf ongeveer 20.00 uur. Zonder pauze. Na afloop is er gelegenheid voor een unplugged hapje en drankje.

‘Aj wat liefde in joen hart hebt, hej de liefde op joen pad’

Bij de foto : Theo Bruinsma (gitaar, zang, piano), Douwe Bruinsma  (solo) gitaar, mandoline, resonator, zang), Thomas-Timo Bruinsma (contrabas, elec. bas, zang m Chris Vrijbloedt (mondharp) en HarJan Snijders (slagwerk, ambient percussion)

(Let op!! Er is nog maar een beperkt aantal kaarten – à € 10 – beschikbaar. En uitsluitend via website te bestellen. www.bruunsma.nl)