Kerkdienst “Mag ik er zijn” in teken Vincent van Gogh oogst lof en bewondering

Afgelopen zondag – 10 september 2023 – hadden we een bijzondere gezamenlijke kerkdienst van PKN Zweeloo met de PKN Aalden. Fijn dat er zoveel belangstellenden kwamen en fijn dat er zoveel positieve energie en inzet was door een ieder om er met elkaar een mooie dienst van de maken.

De kerkdienst werd voorgegaan door pastor Albert Metselaar en stond in teken van Vincent van Gogh met als uitgangspunt ‘Mag ik er zijn.’

Pastor Albert Metselaar had veel werk gemaakt van de kerkdienst met diverse (geleende) materialen en een op scherm gepresenteerd draaiboek. De paaskaars werd aangestoken door Anke Holman en eerste schriftlezing werd verzorgd door Hans Hordijk.

De aanwezigen werden meegenomen in de pastorale boodschap van Vincent van Gogh, een door hem geschreven preek, gebruikte psalmen en gevisualiseerd met foto’s van kunstwerken van Van Gogh die 140 jaar geleden zijn gemaakt in Drenthe. De pentekening van de kerk van Zweeloo is daar een bekend voorbeeld van.

Door de fantastische akoestiek in onze Zweelerkerk, het altijd weer prachtige orgelspel van Cees Roubos en het gezamenlijk zingen door ongeveer 90 aanwezigen maakte deze dienst extra bijzonder.

Met het zonnige weer konden we na afloop ook buiten onze kerk nagenieten en met elkaar in gesprek gaan. Epke en Tineke Wiersma hadden de zorg voor de koffie en thee professioneel voorbereid en met de spontane en gastvrije inzet van een aantal aanwezigen werd iedereen royaal voorzien. Heel hartelijk bedankt hiervoor.

Kortom we hebben met elkaar er weer een mooie herinnering bij.

Een woord van dank ook aan een ieder die er was en we nodigen u van harte uit bij onze kerkdiensten in onze schitterende Zweelerkerk.

Namens de kerkenraad: Graag tot ziens.

Irene Visser

NB Voor geïnteresseerden is deze dienst nog te beluisteren op onze website Zweelerkerk.nl