Activiteiten 9 en 10 september rondom Open Monumentendagen in Zweeler kerkje

Tijdens de Open Monumentendagen, met als thema Levend Erfgoed, is het goed toeven in en om het kerkje aan de Wheem 10. Binnen kunt u  niet alleen genieten van het mooie interieur, maar ook van reproducties van werken van Vincent van Gogh.

Op 9 september treden Alida Gründmann (muziekdocente, die diverse instrumenten bespeelt) en Tseard Veenstra (dichter, die voordraagt uit eigen werk) op. Tevens verzorgt een paardentram tussen 14.00 en 17.00 uur gratis ritten met de kerk als startpunt. Monique Berger kan geïnteresseerden uitleggen hoe een spinnenwiel werkt. Op beide dagen toont Ellen Six haar weefwerk, aangevuld met verschillende soorten wol en schapenvachten.

Op 10 september rond 13.00 uur zal er een herder met zijn schaapskudde langs de kerk lopen, zoals Vincent van Gogh ooit heeft vastgelegd. Een mooi moment om de fotocamera gereed te houden.

De kerk is open:

Zaterdag van 11.00 tot 17.00 uur,

Zondag van 12.00 tot 17.00 uur.

Wij verwelkomen u graag op één van deze dagen.

Zweeler Palet