Zeer geslaagd jubileumconcert De Loozangers in het Zweeler kerkje

In de mooie entourage van het kerkje van Zweeloo, tot de laatste plaats bezet, heeft het jubilerend zangkoor De Loozangers zaterdagmiddag het 75-jarig jubileum gevierd.

Veel arrangementen voor dit jubileumconcert – met als thema “Horen, zien en zingen” zijn gemaakt door Arjen Seinen. Een Operette-medley liet oude tijden even herleven, met dank aan een rijk gevuld archief.

Ook een intermezzo van een speciaal voor deze gelegenheid samengesteld blazersensemble van vijf leden van het Drents Jeugdorkest was onderdeel van het programma. Zij speelden werk van Telemann, Wilson en Mancini. De pianobegeleiding bij het concert werd verzorgd door Cees Roubos.

Na afloop was er een gezellige en zonnige afterparty en werd er een toast uitgebracht op het 75-jarig jubileum.
Foto’s : Jansje Brands