Geslaagd mini-concert in teken van Mattheus Passion

Op zondag 4 september 2022 werd er een mooi en afwisselend klassiek nazomerconcert georganiseerd in ons kerkje van Zweeloo. Dit werd uitgevoerd door grotendeels Emmense musici en was een initiatief van sopraan Martine Salomons. Naast het betalen van een huurbedrag werd er nog een andere tegenprestatie overeengekomen : een bijdrage leveren aan een kerkdienst.

Deze tegenprestatie werd zondagmorgen 26 maart 2023 ingelost.

Sopraan Martine Salomons, violist Gerda van Donk en cellist Christiaan Thomasius deden dit met veel overgave. Ze speelden drie werken uit de Mattheus Passion, passend in deze periode.

Het mooie was dat ook onze organist Cees Roubos zijn overpeinzend orgelspel hieraan koppelde. De afspraak is al gemaakt om een volgend optreden nog meer gezamenlijk op te pakken.

Wij zijn blij dat we zo onze diensten van kleur kunnen voorzien en levendiger laten zijn. Iedereen is welkom op zondagmorgen en als jezelf een bijdrage wilt leveren dan staan we daar voor open.

NB:

Zie ook :

nazomerconcert 4 september 2022 (martinesalomons.nl)