Expositie in de kerk van Zweeloo van 17 februari t/m 12 maart 2023

Het Zweeler Palet organiseert van 17 februari t/m 12 maart haar 65ste expositie in de kerk van Zweeloo aan De Wheem 10 in Zweeloo. Twee kunstenaars zullen hun werk exposeren, te weten: Wijna Booij uit Aalden met schilderijen en Helma van de Water uit Smilde met keramiek.

Wijna Booij

Schilderen is haar passie en dat doet ze dan ook al een groot deel van haar leven. Op de  Volksuniversiteit in Velsen leerde zij de basisbegrippen. Daarna volgden nog vele cursussen en workshops. Aanvankelijk werkte zij vooral figuratief en gebruikte zij olieverf. Later ging zij over op acrylverf en werd haar werk groter en abstracter. Dat gaf veel meer vrijheid. Vooral de natuur is voor haar een onuitputtelijke bron van inspiratie, hetgeen je in al haar werken terugvindt, al dan niet geabstraheerd.

Helma van de Water

Zij heeft in Gouda de Nederlandse Keramiekopleiding gevolgd. Zij gebruikt van oudsher de ambachtelijke techniek van het draaien, waarna zij, afhankelijk van het object, ook assemblages maakt. Haar laatste objecten zijn ontstaan uit een zoektocht naar nieuwe vormgeving. Haar kenmerkende decoratie ontstaat vanuit een intuïtieve lijnvoering, geometrisch, waarbij kleuren mede bepalend zijn voor het beeld. Zij wil met haar werk een zintuiglijk beleven oproepen bij de bezoeker. Haar inspiratie komt o.a. uit de Art Deco.

De openingsavond zal plaatsvinden op vrijdag 17 februari, aanvang 19.30 uur. De kerk is open vanaf 19.00 uur. Daarna is de expositie te bezoeken op: zaterdag-, zondag- en woensdagmiddag van 13.00 tot 17.00 uur. U bent van harte welkom op zowel de openingsavond als de openingsmiddagen van de expositie.

poster expo 17.02 – 12.03 2023