Muziektheaterspektakel De Vlinderprinses aan de voet van Zweeler kerkje. Organisatie zoekt acteurs, zangers en muzikanten

Aan de voet van het Zweeler kerkje wordt van 2 tot en met 8 september 2024 het muziektheaterspektakel De Vlinderprinses opgevoerd. Stichting Ter Klinke, initiatiefnemer van het evenement, is op zoek naar acteurs, zangers en muzikanten.

Stichting Ter Klinke was vier jaar geleden organisator van de succesvolle buitenproductie De Toorn van Thunaer in Oosterhesselen. In dorpshuis De Spil in Zweeloo werd vrijdagavond een goedbezochte informatiebijeenkomst gehouden over De Vlinderprinses waar vertegenwoordigers van culturele verenigingen in Oosterhesselen, Sleen en Zweeloo aanwezig waren.

Lokale zangers, acteurs en muzikanten

Voorzitter Gerrit Hegen van de stichting Ter Klinke gaf samen met tekstschrijver Harm Dijkstra en componist/dirigent Jan Kruimink tekst en uitleg over de nieuwe productie. ,,Het succes wordt net als vier jaar geleden volledig gedragen door lokale zangers, muzikanten en acteurs. We willen dan ook graag deelnemers uit deze regio aan ons mooie project binden. Ervaring is geen absolute vereiste, wel enthousiasme en beschikbaarheid.”

In september 2024 zes voorstellingen

De Vlinderprinses laat zich volgens de drie stuwende krachten in omvang vergelijken met De Toorn van Thunaer . De zes voorstellingen van dit muziektheaterspektakel op landgoed De Klencke in Oosterhesselen trokken in 2019 bijna 5.000 bezoekers. Stichting Ter Klinke rekent in 2024 op een evenaring van dat eclatante succes.

Evenwicht tussen verleden en heden

Hegen, Dijkstra en Kruimink willen vooral jongeren uit de dorpen bij het muziektheaterspektakel betrekken. ,,We willen ze graag kennis laten maken met de podiumkunst, met zang, muziek, maar ook met een herkenbaar cultuur evenwicht tussen verleden en heden.”

Voorbereiding

Voor de voorbereiding en de uitvoering van het muziektheaterspektakel zijn veel vrijwilligers nodig, zoals mensen die kleding en attributen maken, decorbouwers, mensen die helpen bij het opbouwen van de speellocatie, verkeersregelaars en medewerkers in de catering. De stichting wil hiervoor tussen de 150 en 200 vrijwilligers mobiliseren.

Voor meer informatie en aanmelding: www.vlinderprinses.nl

Bij de foto : Vertegenwoordigers van de culturele verenigingen uit de voormalige gemeenten Zweeloo, Oosterhesselen en Sleen kregen tekst en uitleg over het muziekspektakelstuk De Vlinderprinses. Foto: Linda Aalderink