Koninklijke onderscheiding voor Hanna Dolfing

Hanna Dolfing (84) is  aan de vooravond van Koningsdag 2022 benoemd tot Lid in de Orde van Oranje-Nassau. Hanna krijgt de koninklijke onderscheiding vanwege haar verdiensten voor de samenleving. Nimmer wordt er tevergeefs een beroep op Hanna gedaan als het gaat om vrijwilligerswerk.

Hanna Dolfing is al meer dan 35 jaar diaken van de Hervormde Gemeente Zweeloo.

Als diaken is Hanna een echte helper en doener, maar is ze samen met de kerkenraad ook bestuurder. In haar rol als diaken heeft Hanna altijd oog en oor gehad voor mensen die kwetsbaar zijn en hulpbehoevenden. Hanna is overigens op meerdere terreinen actief binnen de kerk, zoals bezoekwerk en koffie schenken.

Ruim zestig jaar woont ze samen met haar man Jan al onafgebroken aan het Klooster. Hanna en Jan beleven een voorspoedige oude dag. Sinds haar pensionering – Hanna is werkzaam geweest bij Thuiszorg Drenthe – genieten ze met volle teugen van de vrije tijd en hobby’s. Hanna was tot haar 80e vrijwilliger bij woonzorgcentrum Het Ellertsveld in Schoonoord.

In 2021 vierden Hanna en Jan het 60-jarig huwelijksfeest. Welke onvervulde wensen heeft het vitale echtpaar nog? “Eigenlijk hebben we niets meer te wensen dan gezond te blijven en er nog liefdevolle jaren aan vast te knopen.”

Foto: Roely Jager